Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
1060381106   El mètode Jump Math i el currículum competencial
2017-2018   Assessorament. Educació Primària
  
   4/7/2018 - 6/7/2018 (30 hores) de 8:00h a 14:00h
   C Claret
   av. Sant Antoni Maria Claret, 49 (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Gràcia
  
  
  
Inscripció   09/01/2018 - 19/01/2018 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Després de la implementació del Projecte Jump Math al llarg del curs 2017-2018 a l’educació primària i a 1r d’ESO constatem la millora de l’aprenentatge significatiu de les matemàtiques per part de l’alumnat, així com l’homogeneïtzació en les estratègies-aprenentatge per part dels docents.
Aquest curs hem fet una sessió de treball amb inspecció per valorar aspectes positius i aspectes a millorar sobre l’ensenyament de les matemàtiques a l’educació primària de la qual n’hem extret algunes conclusions que cal treballar.
Tanmateix, cal generar un espai per a la reflexió i propostes de millora en la programació de les activitats de l’aula, afavorint més situacions-problema contextualitzades, introduint més activitats manipulatives. També cal continuar reflexionant en els criteris d’avaluació de cadascuna de les dimensions matemàtiques i la relació entre les pràctiques educatives que proposa el mètode i l’aprenentatge competencial que exposa el currículum.
  
Objectius   • Valora les dificultats en l’aplicació del mètode i propostes d’implantació personalitzada i de seguiment al nostre centre.
• Acordar elements comuns per a la programació de les sessions.
• Programar activitats manipulatives contextualitzades i significatives per implantar-les a l’aula al llarg del curs 2018-2019.
• Identificar els diferents elements de l’avaluació i la seva relació amb cadascuna de les dimensions matemàtiques.
  
Continguts   • Treball amb els materials de l’alumne, les guies del docent i els materials online del mètode JumMath.
• Conclusions de la sessió de treball amb inspecció sobre l’aprenentatge de les matemàtiques a l’educació primària.
  
Avaluació   Nivell 1: Satisfacció i percepció subjectiva de l'aprofitament.
Seguiment de les tasques que es demanen a cada sessió.
  
Requisits de  certificació   Assistència al 80% de les sessions presencials i presentació de les propostes d'activitats per els altres requisits.
Es requerirà un qüestionari de satisfacció.
  
E-mail   crp-gracia@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   04/07/2018   0800   1400 
 Sessió 2   dijous   05/07/2018   0800   1400 
 Sessió 3   divendres   06/07/2018   0800   1400 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent